خانم‌هاي باردار در مسافرت با هواپيما چه نكاتي را بايستي رعايت كنند؟

۱۸ بازديد

خانم‌هاي باردار معمولا به دليل نگراني از بوجود آمدن مشكلات و براي محافظت از خود و جنين،‌ از مسافرت‌هاي هوايي اجتناب مي‌كنند. ولي در بعضي مواقع ناچار به اين امر هستند كه سفر خود را به صورت هوايي انجام دهند. در اين پست از زرين نما بلاك به معرفي نكاتي مهم كه در مسافرت خانم هاي باردار با هواپيما بايستي رعايت شوند، پرداخته‌ايم. با ما همراه باشيد. لازم به ذكر است كه اگر شما از سايت معتبر خريد بليط هواپيما هاي موجود خريداري كرده باشيد اين نكات را به شما يادآوري خواهند كرد:

خانم‌هاي باردار معمولا به دليل نگراني از بوجود آمدن مشكلات و براي محافظت از خود و جنين،‌ از مسافرت‌هاي هوايي اجتناب مي‌كنند. ولي در بعضي مواقع ناچار به اين امر هستند كه سفر خود را به صورت هوايي انجام دهند. در اين پست از زرين نما بلاك به معرفي نكاتي مهم كه در مسافرت خانم هاي باردار با هواپيما بايستي رعايت شوند، پرداخته‌ايم. با ما همراه باشيد. لازم به ذكر است كه اگر شما از سايت معتبر خريد بليط هواپيما هاي موجود خريداري كرده باشيد اين نكات را به شما يادآوري خواهند كرد:

 

 

۱. بهترين زمان براي مسافرت هوايي زنان باردار، سه ماهه دوم بارداري است. چرا كه در اين زمان خطر زايمان زودرس و سقط جنين كمتر بوده و سطح انرژي نيز نسبت به ساير زمان‌ها بيشتر مي‌باشد.

۲. براي مسافرت خانمهاي باردار با هواپيما توصيه مي‌شود كه از پروازهاي تجاري استفاده شود و پرواز با هواپيماهاي كوچك توصيه نمي‌شود.

۳. در مورد سفر خانم‌هاي باردار با هواپيما لازم به ذكر است كه برخي از شركت‌هاي هواپيمايي اجازه پرواز بيش از چهار ساعت را به خانم‌هاي باردار نمي‌دهند، پس بهتر است كه قبل از اقدام به تهيه بليط، از اين امر اطلاعات لازم را كسب كنيد.

۳. لباس‌هاي راحت و گشاد مخصوص بارداري بپوشيد و حتما توجه داشته كه كمربند ايمني را زير شكم و بالاي ران‌ها ببنديد تا به شكمتان فشار وارد نشود.

لباس‌هاي راحت و گشاد مخصوص بارداري بپوشيد و حتما توجه داشته كه كمربند ايمني را زير شكم و بالاي ران‌ها ببنديد تا به شكمتان فشار وارد نشود.

 

۴. در انتخاب صندلي خود دقت كرده و سعي كنيد كه صندلي با فضاي زيادي را انتخاب نماييد. در صورت امكان بهتر است صندليتان كنار راهرو را باشد تا در صورت نياز، رفت و آمدتان ساده بوده و بتوانيد پاهايتان را كشش دهيد. در صورت امكان بهتر است كه پروازهاي كلاس تجاري و يا اكونومي تهيه نماييد كه راحتيشان بيشتر است.

۵. در نهايت مهم‌ترين كاري كه خانم‌هاي باردار قبل از مسافرت با هواپيما بايستي انجام دهند، مشاوره با دكترشان مي‌باشد. حتما با دكتر مخصوص خود در اين زمينه مشورت كرده و به توصيه‌هاي وي عمل نماييد.

حتما قبل از مسافرت با دكتر خود در اين باره مشورت كنيد.

در ارتفاعات ميزان تابش پرتوها به بدن افزايش پيدا مي كند و اين مسئله اي است كه خيلي از مادران باردار را نگران مي كند. آنها معمولا اين سوال را از پزشكشان مي پرسند كه آيا قرار گرفتن در معرض اين پرتوها براي جنين مضر و زيان آور است؟
پزشكان آلماني معتقدند زنان بارداري كه به طور دائم با هواپيما سفر مي كنند با قرار گرفتن در معرض اين نورها احتمال سقط جنينشان تا ۵۰ درصد افزايش پيدا مي كند اما اثر اين نورها در مورد يك سفر معمولي قابل چشم پوشي است.

نكته ي آخر اينكه قبل از تصميم به پرواز سابقه ي پزشكي تان را در نظر بگيريد و ميزان ضرورت سفرتان را نيز بررسي كنيد؛ سوالاتي كه در ادامه مطرح مي كنيم ممكن است در تعيين ميزان ضرورت مسافرتتان كمك كننده باشند.
– چرا در اين زمان خاص مي خواهيد پرواز كنيد؟
– آيا پروازتان ضروري است؟
– پروازتان چقدر طول مي كشد؟ آيا احتمال خطر، مشكلات پزشكيتان را افزايش خواهد داد؟
– آيا به اين خاطر سفر مي كنيد كه به كشوري كه مي خواهيد برويد، در موارد اضطراري، درمان هاي پزشكي اختصاصي تري وجود دارد؟
– در هنگام وقوع يك عارضه ناخواسته در رابطه با بارداريتان، چه تسهيلات پزشكي در كشور مقصدتان وجود دارد؟
– در مواردي كه زايمان ناخواسته داشته باشيد، آيا بيمه سفرتان حاملگي و مراقبت از نوزاد تازه متولد شده شما را پوشش مي دهد؟

و در نهايت اگر تصميم به سفر داشتيد موارد ضروري را جهت مراقبت هاي بارداري فراموش نكنيد.

مسافرت‌هاي بلند مدت هنگام بارداري دشوار است. اگر مي‌خواهيد در زمان بارداري خود با هواپيما به مسافرت برويد، براي آرامش بيشتر به نكات زير توجه كنيد.

در ادامه در سايت ني ني سايت هم توصيه هاي زير رو كرده براي اينكه فبل از خريدن بليط هواپيما همه جوانب رو بسنجيد.

۱٫ جوراب‌هاي ساق بلند بپوشيد

اگر در ۳ ماه اول بارداريتان هستيد، پوشيدن جوراب‌هاي ساق بلند ايده خوبي است. نه تنها آنها تورم بلكه احتمال لخته شدن خون را نيز در طول پروازهاي بلند مدت، كاهش مي‌دهد.

۲٫ يك جفت كفش تخت با سايز بزرگ‌تر بپوشيد

حتما اين را مي‌دانيد كه بايد كفش‌هاي تخت بپوشيد. درست است؟ اما توصيه من اين است كه آن را براي پرواز يك سايز بزرگ‌تر بخريد زيرا پاهاي شما كمي بيشتر از حد معمول ورم خواهد كرد. (حتي با وجود جوراب‌هاي ساق بلند) هيچ چيز وحشتناك‌تر از اين نيست كه پاهايتان را در كفش‌هايي كوچك‌تر فرو بريد.

۳٫ در دقايق آخر سوار شويد

شايد عجله داشته باشيد تا زودتر سوار هواپيما شويد و بنشينيد اما بهتر است تا لحظه آخر صبر كنيد. توصيه مي‌شود قبل از رفتن به هواپيما، به سرويس بهداشتي فرودگاه نيز سري بزنيد زيرا استفاده از آن در هواپيما براي زنان باردار كمي سخت است.

۴٫ هميشه همراه خود اسنك داشته باشيد

غذاي هواپيما بدترين نوع غذا است. ممكن است در هواپيما گرسنه شويد بنابراين براي جلوگيري از آن، مقداري اسنك سالم همراه خود داشته باشيد. بادام ساده، پنير و گرانولا گزينه‌هاي خوبي هستند. البته با مقدار زيادي آب.

۵٫ با لوسيون نعناع به خود آرامش دهيد

لوسيون نعناع بايد يكي از ضروريات سفر شما باشد. پروازهاي بلند مدت، به خصوص در طول شب، براي زنان باردار بسيار سخت است. اما لوسيون نعناع مي‌تواند خستگي شما را از بين ببرد و انرژي دوباره به شما دهد. آن را به پاهاي ورم كرده خودتان بزنيد تا آرام شود. تاثير آن فوق‌العاده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.