موفق‌ترين آژانس‌هاي مسافرتي دنيا چه مي كنند؟

۲۱ بازديد

در ادامه ما ۵ اصل كليدي براي بازاريابي محتوايي آژانس مسافرتي معرفي مي‌كنيم، با استفاده از اين راهكارها، آن‌ها قادر خواهند بود يك استراتژي بازاريابي محتوايي خوب براي شركت خود تنظيم كنند.

 

۱) خود و مخاطبان‌تان را بشناسيد

شناسايي مخاطبان هدف، يكي از اصول پايه بازاريابي به شمار مي‌آيد. اما زماني كه در مورد محتوا بحث مي‌كنيم، اين اصل اهميت بيشتري پيدا مي‌كند زيرا بايد پيشنهادات منحصر‌به‌فرد و خاصي براي مخاطبان ارائه كنيد. اختصاص دادن محتواي منحصر‌به‌فرد براي برند شما باعث افزايش تعامل مشتريان با كسب‌و‌كارتان خواهد شد و نام تجاري شما را در بين هزاران رقيب ديگر، متمايز‌تر جلوه خواهد داد. شما نياز داريد براي آژانس‌هاي مسافرتي خود ستون‌هاي محتوايي منحصر به فردي براي برند و مشتريان خودتان ايجاد كنيد. براي اين منظور تلاش كنيد كه مشتريان خود و دليل ارتباط آن‌ها را با برند خودتان را شناخته و كشف كنيد.

در ادامه ما ۵ اصل كليدي براي بازاريابي محتوايي آژانس مسافرتي معرفي مي‌كنيم، با استفاده از اين راهكارها، آن‌ها قادر خواهند بود يك استراتژي بازاريابي محتوايي خوب براي شركت خود تنظيم كنند.

 

۱) خود و مخاطبان‌تان را بشناسيد

شناسايي مخاطبان هدف، يكي از اصول پايه بازاريابي به شمار مي‌آيد. اما زماني كه در مورد محتوا بحث مي‌كنيم، اين اصل اهميت بيشتري پيدا مي‌كند زيرا بايد پيشنهادات منحصر‌به‌فرد و خاصي براي مخاطبان ارائه كنيد. اختصاص دادن محتواي منحصر‌به‌فرد براي برند شما باعث افزايش تعامل مشتريان با كسب‌و‌كارتان خواهد شد و نام تجاري شما را در بين هزاران رقيب ديگر، متمايز‌تر جلوه خواهد داد. شما نياز داريد براي آژانس‌هاي مسافرتي خود ستون‌هاي محتوايي منحصر به فردي براي برند و مشتريان خودتان ايجاد كنيد. براي اين منظور تلاش كنيد كه مشتريان خود و دليل ارتباط آن‌ها را با برند خودتان را شناخته و كشف كنيد.

[panel style=”default” text_align=”right”]شما بايد به توليد محتوايي بپردازيد كه به معناي حقيقي به ايجاد يك تجربه شخصي فراموش‌نشدني براي مشتريان‌تان منجر شود. براي تحقق اين هدف تعيين نوع محتوا نقشي كليدي خواهد داشت.[/panel]

براي مثال زماني كه شما به هتل‌ها و رستوران‌هاي چهارفصل مي‌انديشيد، اولين موضوعي كه به ذهن‌تان مي‌رسد چيست؟ مكان‌هايي عجيب و غريب؟ تخت‌هاي لوكس؟ يا اتفاقي كه هر شخص حداقل يكبار در زندگي بايد آن را تجربه كند؟ در واقع مي‌توان گفت كه هتل‌هاي چهارفصل مقصدي براي مسافران و جهان‌گردان لوكس است. آن‌ها براي مخاطبان‌شان به انتشار مجلات آنلايني پرداخته‌اند كه تاثير زيادي بر روي بهبود موقعيت برند آن‌ها را در بازار كارشان دارد. توليد محتواي متناسب با مخاطبان لوكس، نه‌تنها باعث جذب مشتريان هدف شده، بلكه به طور غير مستقيم نشان از مهمان‌نوازي آن‌ها دارد.

هتل‌هاي چهارفصل با ارائه محتواي مناسب در هر مرحله از سفر گردشگران، نام برند خود را در ذهن آنان جاودانه مي‌سازد. از عكس‌هاي ماجراجويانه اكانت اينستاگرام آن‌ها گرفته تا مطالب و محتوايي كه توسط مهمانان حال حاضر آن‌ها نوشته و به انتشار مي‌رسد، همگي حكايت از اين دارد كه اين برند به خوبي مسير توليد محتواي خود را يافته و در جهت آن در حال حركت است.

۲) سفر موضوعي عاطفي است، از اين مورد غافل نشويد!

با وجود سابقه طولاني تبليغات ديجيتالي، هم‌چنان نمايش تبليغات براي ايجاد يك رابطه عاطفي به عنوان يك چالش فوق‌العاده مطرح مي‌شود. در مقابل، شيوه داستان‌سرايي مي‌تواند قلب و ذهن مشتريان را تسخير كند. داستان باعث برانگيخته شدن احساسات مردم شده و در نهايت به ايجاد يك رابطه احساسي مي‌انجامد. اعمال عناصر عاطفي و احساسي سفر و برقراري ارتباط با مشتريان از طريق تجربيات مشترك، يكي از موثرترين و قدرتمند‌ترين روش‌هاي جذب مشتريان است.

هم‌چنين ايجاد يك تعادل ميان محتواي الهام‌بخش و محتواي تبليغاتي بسيار حائز اهميت است. استفاده از عواطف براي برقراري رابطه، به مشتريان شما اين امكان را مي‌دهد كه برندتان را از زاويه و جنبه ديگري ببينند. براي مثال بهتر است به جاي شعارهايي مانند ” ارزان‌ترين قيمت ممكن” و يا “قصري براي خواب شبانه شما” از عباراتي مانند ” مكاني خاطره‌انگيز و فراموش نشدني براي تعطيلات آخر هفته ” استفاده كنيد.

Airbnb با اعمال عواطف و احساسات، جامعه‌اي براي مهمانان و ميزبانان ايجاد كرده است. در طول فصل تعطيلات سال ۲۰۱۵، آمريكايي‌ها به طرز بي‌سابقه‌اي به سفر با Airbnb پرداختند تا تعطيلات خود را جشن بگيرند. در نتيجه ميزبانان قادر به افزايش درآمد خود و مهمانان و مسافران قادر به يافتن مكان‌هايي راحت و مقرون به صرفه براي اقامت به همراه خانواده خود شدند. Airbnb تصميم گرفت كه آمار ميزبانان و حتي مهماناني را كه در ايجاد اين جامعه نقش داشتند را منتشر كند. اين گزارش باعث شد كه اطلاعات درهم وگيج كننده يك سفر آخر هفته‌اي، جنبه انساني‌تري به خود بگيرد و باعث به وجود آمدن پيوند قدرتمندي بين مهمانان، ميزبانان و برند آن‌ها گردد.

ايجاد يك تجربه واقعي براي مخاطبان و دريافت اعتماد آن‌ها دو سوي يك جاده‌ي دوطرفه هستند كه هم راستا با هم حركت مي‌كنند.بازاريابي محتوايي آژانس مسافرتي

Airbnb و بسياري ديگر از آژانس‌هاي مسافرتي موفق به خوبي اين موضوع را دريافته است كه تسهيل بيان تجربيات براي مشتريان، كليد هموار سازي اين مسير است و باعث ايجاد يك رابطه پايدار و دائمي مي‌شود. اريك تودا، رئيس بخش بازاريابي جهاني Airbnb اعلام كرد كه آن‌ها به جاي داستان‌سرايي، مشتريانشان را تشويق به داستان سازي مي‌كنند. با ايجاد آزادي براي مشتريان در بيان احساسات‌شان، اين نوع از بازاريابي بيش از جنبه تبليغاتي، جنبه عاطفي به خود مي‌گيرد و همين موضوع يك شاهكار در صنعت بازاريابي مسافرتي و بازاريابي محتوايي آژانس مسافرتي محسوب مي‌شود.

۳) مشتريان شما به گوشي‌هاي هوشمندشان علاقه دارند

امروزه مشتريان از دستگاه‌هاي مختلفي استفاده مي‌كنند و دامنه توجهات‌شان به مقدار زيادي كاهش پيدا كرده است. اما اين موضوعات به معناي توقف توليد محتوا براي آن‌ها نيست، بلكه نشان مي‌دهند بايد راهكارهاي خلاقانه‌تري براي توليد محتوا به كار گيريد.

لازم به ذكر است كه طراحي وب‌سايت‌هاي واكنش‌گرايي كه مطالب و محتواي آن در هر دستگاه با هر اندازه‌اي به خوبي قابل مشاهده باشد، امري بسيار ضروري است. مطمئن شويد كه تجربه تبليغات‌هاي خارجي شما با آنچه كه در‌وبسايت‌تان (با هر دستگاهي و با صفحه‌نمايش‌هاي مختلف) مشاهده مي‌شود، تناقضي نداشته باشد.

Hilton با طراحي يك اپليكيشن گوشي براي رزرو هتل خارجي است همراه كه مهمانان قادر بودند توسط آن درخواست ورود به هتل دهند، درب اطاق خودشان را باز كنند و از ساير خدمات هتل بهره‌مند شوند، تجربه مشتري را به مرحله جديدي از تكامل رساند. Hilton با اين شعار كه “ما كار شما را آسان‌تر مي‌كنيم تا بتوانيد آن‌طور كه بايد، براي سفر خود برنامه‌ريزي كنيد” سعي در آسان ساختن سختي‌هاي سفر براي مسافران دارد.

بازاريابي محتوايي هتل هيلتونبازاريابي محتوايي هتل هيلتون

يكي از ساده‌ترين و موثرترين راه‌هاي ايجاد تعامل با مشتري، ايجاد يك تجربه منسجم در تمامي بخش‌هاي مربوط به كسب‌و‌كار خودتان است. با توجه به مثال Hilton مي‌توان دريافت كه يك برند مي‌تواند از مسير‌هاي متفاوتي (از شبكه‌هاي اجتماعي گرفته تا گوشي‌هاي همراه) به مشتريانش خدمت‌رساني كند. كافي است كه از كاربردي بودن وب‌سايت خود در تمامي دستگاه‌ها اطمينان حاصل كنيد تا خيالتان از يكسان بودن تجربه مشتريان در مورد برند شما در هر زمان و مكاني آسوده باشد.

۴) محتوا پادشاه است!

در ميان اين آشفته بازار، چگونه مي‌توانيد از ديده شدن و مورد توجه قرار گرفتن محتواي خودتان اطمينان حاصل كنيد؟ محتواي متنوع(مانند مقاله، ويدئو و يا هرگونه محتواي بصري ديگري) مشتريان را به سمت خود جلب كرده و محتوا را تازه نگه مي‌دارد. با مشتريان خود به روش‌ها و انواع متفاوتي از محتوا (همچون پست‌هاي وبلاگي، راهنمايي‌هاي محلي، ويدئو‌هاي تبليغاتي و… ) وارد تعامل شويد. سغي كنيد براي مطلبي براي خريد اينترنتي بليط هواپيما دلايل خوبي بياوريد.

براي مثال Marriott به توليد يك ويدئو اكشن و كمدي كوتاه پرداخته است. نقش اصلي اين فيلم كمدي را دو شخص جارچي ايفا مي‌كنند كه در طول فيلم بارها به‌صورت مستقيم و غيرمستقيم، وفاداري خود را به محصولات و سرويس‌هاي Marriott نشان مي‌دهند. اين نوع محتوا مي‌تواند ويروس‌بار بين مشتريان و افراد ديگر پخش شده و مانند يك توپ در جامعه به صدا درآيد. قطعا در صورت بروز چنين اتفاقي، مردم به سادگي نام برند شما را فراموش نخواهند كرد!

 

گاهي اوقات شما براي افزايش بازگشت سرمايه خود، نياز به انجام كار‌هايي با ريسك بالا داريد. براي مثال ايجاد يك محتواي خارج از چهارچوب (مانند توليد يك فيلم) از اين دسته كار‌ها محسوب مي‌شوند.

اما نتيجه آن كه منجر به شناخته شدن و معروف شدن برند شما در جامعه مي‌انجامد، قطعا ارزش اين ريسك را خواهد داشت. هرچند شايد اينطور به نظر برسد كه اين روش براي هر برندي مناسب نباشد، اما قطعا ارزش اين را خواهد داشت كه ببينيد چگونه ميزان كمي از محتواي تبليغاتي سنتي مي‌تواند نقش عمده و مهمي را در ايجاد تعامل و جهش يك برند به وجود بياورد.

۵) از توزيع محتواي خود غافل نشويد

محتواي شما جذاب و پرطرفدار خواهد بود، اما فقط در صورتي كه به دست مخاطبان برسد!  اطمينان حاصل كنيد كه استراتژي محتوايي شما با مشتريان‌تان در تعامل و ارتباط خواهد بود. خبرنامه‌هاي ايميلي، پست‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي، سئو و كمپين‌هاي اجتماعي از جمله راه‌هاي رسيدن به موفقيت در اين زمينه هستند. همچنين پست‌هاي شما در شبكه‌هاي اجتماعي بايد طوري باشند كه مشتريان براي به اشتراك گذاري آن‌ها تمايل نشان دهند. اين موضوع كار شما را بسيار آسان‌تر خواهد ساخت!

انتشار و توزيع محتوا زماني بهترين نتيجه را در پي خواهد داشت كه با ساير برنامه‌هاي بازاريابي شركت در يك راستا بوده و باعث بهينه‌سازي آن‌ها شود. محل و موقعيت يك محتوا با عملكرد بالا، مي‌تواند بازاريابان آژانس‌هاي مسافرتي را در يافتن محل‌هاي مناسب سرمايه‌گذاري ياري كند.

Skift براي گسترش دادن و تقويت برند خود، به ارسال ايميل‌هاي متعدد مي‌پردازد. هم‌چنين آن‌ها در طول روز چندين پست در شبكه‌هاي اجتماعي مختلفي به اشتراك مي‌گذارند. اكنون Skift به يك منبع معتبر براي بازاريابان آژانس‌هاي مسافرتي تبديل شده است. دليل اين موضوع نه فقط در كيفيت بالاي محتواي آن‌ها، بلكه در تاثير و گستردگي توزيع پست‌هاي‌شان نهفته است.

يكي از بزرگترين و رايج‌ترين اشتباهات برند‌ها، تمركز بر روي كيفيت محتوا و غافل شدن از انتشار صحيح و گسترده آن‌ها است. توليد محتواي مناسب يك نيمه از موفقيت و رساندن اين محتوا به دست افراد صحيح و در زمان و مكان مناسب، نيمه ديگر موفقيت را شامل مي‌شود. براي اين منظور، برند‌ها مي‌توانند از ابزار تحليلگر متنوعي استفاده كنند تا از ميزان تاثيرگذاري محتواي خود آگاه شوند. همچنين طراحي معيار‌هايي براي سنجش ميزان موفقيت محتوا امري ضروري خواهد بود. اين معيار‌ها با پاسخگويي به اين سوال‌ها شكل مي‌گيرند: چرا بايد اين محتوا عملكرد مناسبي داشته باشد؟ چه كساني اين محتوا را مشاهده كرده و با آن درگير مي‌شوند؟ چگونه اين محتوا باعث پيشي‌گرفتن من از رقيبان خواهد شد؟ زماني كه پاسخ اين سوال‌ها را يافتيد، به يك استراتژي محكم و استوار براي توزيع محتواي خود دست خواهيد يافت.

نتيجه‌گيري بازاريابي محتوايي آژانس مسافرتي

استراتژي بازاريابي محتوايي آژانس مسافرتي خود را طوري طراحي كنيد كه از هر طريقي (اعم از محتوا، شبكه‌هاي اجتماعي، بازاريابي برند و…) قابليت به اشتراك‌گذاري داشته باشد. يك استراتژي مكتوب شما را در تصميم گيري در مورد موضوعي كه مي‌خواهيد در مورد آن صحبت كنيد، زماني كه مي‌خواهيد اين كار را انجام دهيد و هم‌چنين در برنامه‌ريزي براي ايجاد معيار‌هاي مناسب براي سنجش موفقيت‌تان ياري خواهد كرد.

بارزيابي‌هاي عملياتي روش موثري براي بررسي تاثيرات استراتژي بر روي كار آژانس‌هاي مسافرتي محسوب مي‌شوند. كدام استراتژي‌هاي فصلي و هم‌تراز با استراتژي شما وجود دارند كه مخاطبان‌تان از آن استقبال خواهند كرد؟ كدام محتوا بهترين عملكرد را داشته و ما چگونه مي‌توانيم اين موفقيت را تكرار كنيم؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.