سفر با قطار به ارمنستان

ارزان ترين بليط هاي هواپيما

سفر با قطار به ارمنستان

۲۲ بازديد

در چند دهه اخير راه آهني از تهران تا شهر سن پطرزبورگ روسيه وجود داشت كه از منطقه جلفا در مرز ايران و شوروي به يكديگر متصل ميشد وسفر با قطار به ارمنستان امكان پذير بود اما به دليل جنگ ميان كشور آذربايجان و ارمنستان براي هميشه مسدود شد، لازم به ذكر است بدانيد كه ميان مسئولين دو كشور ايران و ارمنستان توافق هايي جهت احداث خط راه آهن شده است و احتمالا در آينده نه چندان دور اين خط راه آهن در كشور قابل دسترس خواهد بود و ايرانيان به راحتي ميتوانندسفر با قطار به ارمنستان را تجربه كنند.

اگر تمايل به سفر به ارمنستان با قطار را داريد بايد بدانيد كه در حال حاضر خط راه آهن به طور مستيم ميان كشور ايران و كشور ارمنستان وجود ندارد. خط راه آهن ايران به ارمنستان از نخجوان ميگذرد و به دلايل اختلافات سياسي بين كشور ارمنستان و آذربايجان اين مسير بسته شده است. 

سفر با قطار به ارمنستان

در چند دهه اخير راه آهني از تهران تا شهر سن پطرزبورگ روسيه وجود داشت كه از منطقه جلفا در مرز ايران و شوروي به يكديگر متصل ميشد و سفر با قطار به ارمنستان امكان پذير بود اما به دليل جنگ ميان كشور آذربايجان و ارمنستان براي هميشه مسدود شد، لازم به ذكر است بدانيد كه ميان مسئولين دو كشور ايران و ارمنستان توافق هايي جهت احداث خط راه آهن شده است و احتمالا در آينده نه چندان دور اين خط راه آهن در كشور قابل دسترس خواهد بود و ايرانيان به راحتي ميتوانندسفر با قطار به ارمنستان را تجربه كنند.

سفر به ارمنستان با قطار

در حال حاضر تنها راه سفر به ارمنستان با قطار از طريق خط راه آهن تفليس است كه در خط راه آهن شهر تفليس روزانه يك قطار مسافر بري به سمت شهر ايروان روانه ميشود. پس اگر قصد داريد سفر با تور ارمنستان و به وسيله قطار به اين كشور را تجربه كنيد بهتر است ابتدا از ايران به وسيله ي قطار خود را به شهر تفليس كشور گرجستان برسانيد و از آنجا بليط قطار براي شهر ايروان ارمنستان رزرو نماييد.

سفر با قطار به ارمنستان

براي خريد بليط قطار ايران به تفليس بايد به ايستگاه راه آهن شهر تبريز مراجعه كنيد، لازم به ذكر است قطار هاي تبريز به سمت تفليس يك روز در ميان در حال حركت هستند اگر قطار تبريز به تفليس را انتخاب كرده ايد بايد بدانيد اين قطار از شهر باكوي آذربايجان خواهد گذشت و حدود سه روز طول ميكشد تا به تفليس برسيد. پس از اين كه به ايستگاه راه آهن تفليس رسيديد سوار قطار هاي تفليس به ايروان شويد، پس از سوار شدن به قطار حدود ۲۰ ساعت طول ميكشد تا شما به ايستگاه راه آهن شهر ايروان برسيد، اگر ميخواهيد سفري ارزان و مقرون به صرفه را با تور ارمنستان به اين كشور داشته باشيد حتما سفر به ارمنستان با اتوبوس را تجربه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.