بليط چارتر

ارزان ترين بليط هاي هواپيما

بليط چارتر

۲۴ بازديد

بليط چارتر، وقتي نوبت به خريد بليط هواپيما ميرسد و سراغ گزينه هاي مختلف براي انجام اين خريد ميرويم، به اصطلاحات و كلماتي كليدي بر ميخوريم كه بي ترديد در آن لحظه براي ما اهميت بسياري پيدا ميكند چراكه در نهايت به هزينهي نهايي ما براي سفر مرتبط ميشود. چارتر مي تواند براي سفر شما يك گزينه مناسب باشد. چارتر از طرف شركت هاي مختلفي ارائه مي گردد كه مي توانيد با تهيه چارتر سفر خود را آغاز كنيد. چارتر داراي نكاتي مي باشد كه در اين مقاله به آن اشاره مي كنيم. چارتر را مي توان با قيمت مناسب نيز تهيه نمود. بليط چارتر مي تواند باعث كاهش هزينه هاي شما گردد. در كنار چارتر مي توان به بليط هواپيما چارتر ، بليط ، هواپيما چارتر ، بليط چارتر هواپيما ، بليط هواپيما ، چارتر تهران ، بليط اتوبوس مشهد و چارتر مشهد نيز اشاره نمود.

بليط چارتر، وقتي نوبت به خريد بليط هواپيما ميرسد و سراغ گزينه هاي مختلف براي انجام اين خريد ميرويم، به اصطلاحات و كلماتي كليدي بر ميخوريم كه بي ترديد در آن لحظه براي ما اهميت بسياري پيدا ميكند چراكه در نهايت به هزينهي نهايي ما براي سفر مرتبط ميشود. چارتر مي تواند براي سفر شما يك گزينه مناسب باشد. چارتر از طرف شركت هاي مختلفي ارائه مي گردد كه مي توانيد با تهيه چارتر سفر خود را آغاز كنيد. چارتر داراي نكاتي مي باشد كه در اين مقاله به آن اشاره مي كنيم. چارتر را مي توان با قيمت مناسب نيز تهيه نمود. بليط چارتر مي تواند باعث كاهش هزينه هاي شما گردد. در كنار چارتر مي توان به بليط هواپيما چارتر ، بليط ، هواپيما چارتر ، بليط چارتر هواپيما ، بليط هواپيما ، چارتر تهران ، بليط اتوبوس مشهد و چارتر مشهد نيز اشاره نمود.

يكي از اين كلمات كه زياد به آن ميخوريم به ويژه در پروازهاي داخلي، كلمهي چارتر است، چارتر گاه حتي بدل به نوعي تبليغ نيز ميشود. بيشترين چيزي كه از كلمهي چارتر براي ما تداعي ميشود ارزانتر تمام شدن قيمت نهايي بليط هواپيما است. اما وقتي از بليط هواپيماي چارتر سخن ميگوييم، دقيقا داريم از چه چيز حرف ميزنيم؟ در ادامه معني اين كلمه را به همراه ساير كلمات كليدي اين حوزه برايتان شرح خواهيم داد. لازم به ذكر است كه سامانه تيك بان قابليت رزرو هتل را نيز فراهم نموده است. اين سامانه با در اختيار داشتن مجموعه اي كامل از هتل هاي داخلي و بين المللي اين امكان را بوجود مي آورد تا بتوانيد با كارت شتاب و پرداخت ريالي هتل خود را رزرو نماييد. به عنوان نمونه رزرو هتل مشهد، رزرو هتل كيش، رزرو هتل دبي و رزرو هتل استانبول در اين سامانه به راحتي قابل انجام مي باشد.

چارتر : تعريف چارتر

چارتر در لغت به معناي اجاره يا دربست نمودن است . در بحث گردشگري و سفر، چارتر معمولا به صورت اصطلاح به اجاره قرار گرفتن كامل يك هواپيما ( فول چارتر) يا تعدادي از صندلي هاي هواپيما ( سيت چارتر ) يا هتل، بليط اتوبوس ، بليط قطار رجا يا كشتي و يا هر وسيله و مكاني توسط يك شركت و موسسه خدمات گردشگري استفاده مي شود .

بنابراين در بستر گردشگري، چارتر را ميتوان اينگونه تعريف كرد، بعضي آژانسها و شركتهايي كه خدمات مسافربري ارائه ميدهند، يك هواپيما را از يك شركت هواپيمايي اجاره ميكنند، يعني تمام صندليهاي آن هواپيما را براي مدتي معين در اختيار گرفته و كرايه ميكنند و سپس براي آن اقدام به بليط فروشي ميكنند. به صورت خلاصه و ساده چارتر يعني دربست گرفتن هواپيما. چارتر را ما درباره ي پروازها زياد شنيده ايم اما بد نيست بدانيد فقط براي پرواز استفاده نمي شود و براي هتل ها و حتي وسايل حمل و نقل هم استفاده مي شود. اگر بخواهيم خيلي ساده تر بگوييم، چارتر چيزي مثل «خريد عمده نسبت به خريد تكي» است و هزينه ها را به مقدار چشمگيري كم مي كند. در اين شيوه با تعاريف ديگر همچون، چارتركننده و چاتر دهنده نيز روبهرو هستيم كه تعهدات آنها نسبت به يكديگر بر اساس قراردادي است كه بايكديگر ميبندند كه ميزان فروش صندلي و مدت زماني كه چارتركننده بليطهاي هواپيما را بفروشد، مشخص ميشود. 
قيمت بليط هواپيماو بليط خارجي نظير بليط استانبول را فقط از وب سايت تيك بان بخواهيد.

در مجموع بايد گفت بسياري طرفدار بليطهاي چارتري هستند به ويژه آنهايي كه ريسكپذيرترند و خريد بليط هواپيما را ميگذارند براي لحظههاي آخر. به قول بسياري، اين بليطها ميتواند مناسب كساني باشد كه ميخواهند در نهايت به صورت اقتصادي به سفر بروند. البته بايد اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه چارتر كمي شما را مقيد ميكند چرا كه به طور معمول و در بيشتر موارد امكان كنسلي و استرداد هزينه وجود ندارد. در نتيجه پيش از خريد نهايي بليط هواپيما شرايط خود را به دقت بررسي كنيد و ببينيد كدام روش براي شما مناسبتر است.

چارتر : آشنايي با چند اصطلاح

فول چارتر: يعني اجاره كليه صندلي هاي يك پرواز در مسير خاص و براي دوره اي مشخص توسط چارتر كننده. سيت چارتر: يعني اجاره تعداد محدودي صندلي از يك پرواز در مسير خاص و براي دوره اي مشخص توسط چارتر كننده. لازم به ذكر است كه بسته به سياست هاي كاري چارتر دهندگان و تقاضاي چارتركنندگان ، سيت چارتر انواع مختلفي به شرح ذيل دارد: سيت چارتر بصورت شناور : در اين حالت چارتر كننده متعهد است تعداد مشخصي صندلي را بصورت رفت و برگشت در يك مسير پروازي در طي يك دوره معين مثلاً يك ماهه به فروش برساند . در اين روش معمولاًرعايت فاصله زماني مشخص بين تاريخ رفت و تاريخ برگشت بليط هاي صادره ضروري نمي باشد .

سيت چارتر بك تو بك : در اين حالت چارتر كننده متعهد است تعداد مشخصي صندلي را بصورت رفت و برگشت در يك مسير پروازي و در هر پرواز به فروش برساند . بديهي است در اين روش رعايت فاصله زماني مشخص بين تاريخ رفت و تاريخ برگشت بليط هاي صادره ضروري است . سيت چارتر بصورت Block Seat : در اين حالت چارتر كننده متعهد است تعداد مشخصي صندلي را بصورت رفت و برگشت با تاريخ مشخص در يك مسير پروازي و براي يك پرواز مشخص به فروش برساند .

چارتر : تعاريف كلي

اگر يك آژانس كل يا بخشي از صندلي هاي يك هواپيما را پيش خريد كند، به آن آژانس ، چارتركننده مي گويند. بنابراين قيمت بليط هم توسط همان آژانس تعيين مي شود. با اين حال قيمت بليط چارتر معمولا از بليط سيستمي پايين تر است. بر خلاف حالت سيستمي در حالت چارتر كنسلي يا تعويض وجود ندارد و اگر پس از پرداخت قصد كنسل كردن داشته باشيد يا به پرواز نرسيد ، هيچ مبلغي به شما برگشت داده نمي شود. نرخ كودك و بالغ معمولا در چارتر برابر است. روش انجام كار به اين صورت است كه ، يك شركت گردشگري معتبر با توجه به مجوزهاي لازم ميتواند درخواست چارتر هواپيما در مسير خاصي را به ايرلاين ها ارائه داده و ايرلاين با توجه به صلاحديد و اخذ ضمانت هاي لازم از شركت درخواست دهنده اين اجازه را صادر نمايد و پرواز چارتر را برقرار سازد . با توجه به اينكه چارتر كننده موظف ميشود كليه هزينه ها و همچنين فرايند فروش بليط را خود طبق مبلغ توافقي با ايرلاين تضمين نمايد . در قانون نيز به ايرلاين هاي اجازه داده شده كه با توجه به نياز بازار به بيشتر حالت چارتر را برقرار نمايند.

چارتر : دليل تغيير قيمت بليط چارتري چيست؟

شايد از خودتان بپرسيد با اين اوصاف، چرا بايد قيمت بليط چارتري مثلا به مقصد گرجستان در يك ماه، متفاوت با دو ماه ديگر باشد؟ جواب سوال اين است كه در واقع، كاهش يا افزايش قيمت بليط چارتر كاملا بستگي به شرايط دارد. مثلا بعضي از مسيرهاي پروازي مانند استانبول هميشه و در همه ي مواقع سال، مسافر دارد اما بعضي از مسيرها ممكن است فقط در ماه هاي خاصي مسافر داشته باشد و به همين دليل، ممكن است در بعضي از مواقع به هر دليلي پرواز چارتر خالي بماند، در نتيجه آژانس چارتر كننده متحمل هزينه مي شود. به همين دليل است كه قيمت بليط چارتري بالا و پايين مي شود.

چارتر : مزايا و معايب بليط چارتري

يكي از بزگرترين مزيت هايي كه بليط چارتر دارد، قيمت آن است. ممكن است شما بتوانيد يك پرواز را با نصف قيمت واقعي آن خريداري كنيد كه اين موضوع مخصوصا در فصل هاي لو سيزن خيلي احتمال بيشتري دارد. بعضي ازمواقع، شركت هاي گردشگري براي بدست اوردن هزينه هاي چارترشان، بليط هايشان را با سود كم مي فروشند، بنابراين، اين مي تواند يك معامله برد- برد باشد. در واقع با اينكار هم صندلي هاي اجاره اي هواپيما خالي نمي ماند و هم شما با هزينه ي كمتري نسبت به هزينه ي واقعي، آن بليط را خريداري كرده ايد. يكي ديگر از مزيت هاي چارتر اين است كه تاريخ پرواز معلوم است، بنابرين ديگر نيازي به نگراني درباره زمان حركت يا مشكلاتي مثل كمبود جا نيست. اما همانطور كه در بالا گفته شد، هميشه هم بليط هاي چارتري ارزانتر از بليط معمولي نيستند. بعضي از مواقع مانند ايام عيد نوروز كه سفر بيشتر مي شود، مسلما اين بليط ها به راحتي فروخته مي شوند و در نتيجه برابر با قيمت بليط هاي معمولي است و يا حتي ممكن است از آن گرانتر باشد. در مورد عيب اين نوع بليط ها هم بايد گفت كه بزرگترين عيب آن، اين است كه نمي توانيد بليط را استرداد كنيد و يا حتي اگر در شرايطي اين امكان را داشته باشيد، جريمه ي آن انقدر بالاست كه تقريبا معادل هزينه خود بليط است. شما مي توانيد بليط ارزان هواپيما يا خريد بليط هواپيما را از تيك بان تهيه نماييد.

چارتر : هواپيماي چارتري

توجه داشته باشيد، پرواز چارتر با هواپيماي چارتر متفاوت است. هواپيماهاي چارتر، از لحاظ اندازه كوچكتر هستند و قابليت جابجايي كمتر از ۱۰ نفر مسافر را دارند. اين هواپيماها، فضايي كاملا خصوصي را براي مسافر فراهم ميكنند و به مراتب لوكستر و راحتترند. هواپيماهاي چارتر معمولاً توسط شخصيتهاي مهم، به ويژه تجاري و سياسي جهت تسريع و تسهيل روند پرواز اجاره ميشوند. بايد توجه داشته باشيد كه كه اگر شما هم مي خواهيد هزينه كمتري براي پرواز با هواپيما بپردازيد مي توانيد سفر خود را طوري برنامه ريزي كنيد كه اول يك بليط چارتر با قيمت بليط چارتر تهيه كرده و بعد به ادامه برنامه سفرتان بپردازيد. البته بايد اين را هم اضافه كنيم كه در بعضي از مسيرهاي پروازي مثل دبي و استانبول به واسطه وجود تقاضا، پروازهاي چارتري به طور سالانه نيز وجود دارد. يكي از مشخصههاي اصلي اينگونه پروازها، ريسك ناشي از پر يا خالي بودن پرواز است كه به طور مستقلي متوجه چارتر كننده بوده و در هر شرايطي چارتر دهنده هزينه كامل را دريافت خواهد كرد، به همين دليل است كه معمولا چنين پروازهايي غيرقابل لغوشدن و تغيير تاريخ است. كرايه كليه صندليهاي يك پرواز در مسير خاص و براي دورهاي از قبل تايين شده توسط چارتركننده را چارتر كامل ميگويند. اجاره تعداد محدودي از صندليهاي يك پرواز در مسيري خاص و براي دورهاي مشخص را اجاره صندلي ميگويند. چارتر در يك نگاه :

  1. چارتر : هواپيماي چارتري
  2. چارتر : مزايا و معايب بليط چارتري
  3. چارتر : دليل تغيير قيمت بليط چارتري چيست؟
  4. چارتر : تعاريف كلي
  5. چارتر : آشنايي با چند اصطلاح
  6. چارتر : تعريف چارتر
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.