پيكاپ پاسپورت چيست؟

ارزان ترين بليط هاي هواپيما

پيكاپ پاسپورت چيست؟

۲۰ بازديد

از آنجايي كه جهت درج ويزا نيازي به حضور شخص نيست، پاسپورت ها مي توانند از طريق نماينده به سفارت تحويل داده شوند. پروسه ي ارسال پاسپورت به سفارت و بازگرداندن آن به شحص پيكاپ گفته مي شود. از مزاياي پيكاپ هزينه پايين آن نسبت به هزينه ي اقامت در كشور مقصد مي باشد ‌ پس از اينكه فرد نسبت به درخواست ويزا اقدام مي نمايد دو حالت ممكن است پيش بيايد: موافقت با درخواست ويزا يا عدم موافقت نسبت به اين درخواست. آنچه كه مسلم است در حالت دوم فرد بايد با توجه به علت مردود شدن درخواست، درصدد رفع آن برايد و سپس مجدداً اقدام كند. در حالت اول، پس از اينكه درخواست ويزاي فرد از سوي سفارت مورد قبول قرار مي گيرد، بايد پاسپورت به سفارت ارسال شود تا ويزا ضميمه ي پاسپورت شود و بتواند به كشور مورد نظر مسافرت كند. به اين مرحله ي اخير، يعني ضميمه شدن ويزا به پاسپورت اصطاحاً پيكاپ (Pick Up) گفته مي شود.

از آنجايي كه جهت درج ويزا نيازي به حضور شخص نيست، پاسپورت ها مي توانند از طريق نماينده به سفارت تحويل داده شوند. پروسه ي ارسال پاسپورت به سفارت و بازگرداندن آن به شحص پيكاپ گفته مي شود. از مزاياي پيكاپ هزينه پايين آن نسبت به هزينه ي اقامت در كشور مقصد مي باشد.

 ‌پس از اينكه فرد نسبت به درخواست ويزا اقدام مي نمايد دو حالت ممكن است پيش بيايد: موافقت با درخواست ويزا يا عدم موافقت نسبت به اين درخواست. آنچه كه مسلم است در حالت دوم فرد بايد با توجه به علت مردود شدن درخواست، درصدد رفع آن برايد و سپس مجدداً اقدام كند.

در حالت اول، پس از اينكه درخواست ويزاي فرد از سوي سفارت مورد قبول قرار مي گيرد، بايد پاسپورت به سفارت ارسال شود تا ويزا ضميمه ي پاسپورت شود و بتواند به كشور مورد نظر مسافرت كند. به اين مرحله ي اخير، يعني ضميمه شدن ويزا به پاسپورت اصطاحاً پيكاپ (Pick Up) گفته مي شود.

پيكاپ ويزا يا همان پيكاپ پاسپورت مسئله ايست كه همواره مورد توجه متقاضيان اخذ ويزا بوده.
هنگامي كه فردي قصد مهاجرت يا سفر به كشور ديگري را دارد با گرفتن وقت سفارت و مراجعه به سفارت كشور مربوطه مي بايست مدارك مورد نياز خود را به سفارت تحويل دهد و پس از مصاحبه حضوري ، سفارت تصميم مي گيرد كه فرد اجازه ورود به آن كشور را دارد يا خير.

حال براي اخذ ويزاء برخي كشورها مي بايست به كشور ديگر سفر كرد و به سفارت كشور مقصد در كشور واسط مراجعه نمود كه اينكار بايد توسط شخص متقاضي صورت گيرد.

متقاضيان دريافت ويزا پس از اقدام جهت اخذ ويزا و طي شدن مراحل مربوطه، به منظور صرفه جويي در هزينه و زمان، امكان يا تمايل سفر به كشور مربوطه را ندارند.

پس از گذراندن اين مراحل اگر به فرد متقاضي ويزا تعلق بگيرد يا درخواست صلاحيت وي براي تعلق گرفتن تاييد نگردد، فرد متقاضي در حالت اول بايد به كشور واسطه برود، و در جهت الصاق ويزا درون پاسپورت خود اقدام نمايد.

در حالت دوم فرد متقاضي مي بايد يك سفر مجدد به منظور بررسي اعتراض به عدم صدور ويزا و ارائه مدارك تكميلي در صورت لزوم و تسليم درخواست مجدد به سفارت نمايد.

براي تهيه آسان پيكاپ پاسپورت و خريد بليط هواپيما در كمترين زمان ممكن مي توانيد از نمايندگي هاي هواپيمايي در اين زمينه كمك بگيريد. 

آيا نياز به حضور شخص است؟

اما در حالت اول با توجه به اينكه براي درج ويزا در پاسپورت نيازي به حضور خود شخص در سفارت نيست، پاسپورت مي تواند از طريق يك كارگزار تحويل سفارت گردد، اين مرحله ارسال پاسپورت به سفارت و بازگرداندن آن به شحص را پيكاپ ويزا مي گويند.

از مزاياي پيكاپ ويزا هزينه پايين آن نسبت به هزينه ي اقامت در كشور مقصد است.

كه شركت هاي هواپيمايي با داشتن مجوز رسمي اين كار را براي در خواست كنندگان ويزا سهل كرده است و شما مي توانيد با مراجعه به اين شركت ها اين كار را در كوتاه ترين زمان ممكن انجام دهيد و همكاران خبره ما اين كار را براي شما در كوتاه ترين زمان ممكن انجام مي دهند و راهنمايان خوبي در جهت انجام اين كار براي شما هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.