براي رفتن به فرودگاه از ماشين شخصي يا از تاكسي استفاده كنيم؟

۱۶ بازديد

يكي از دغدغه‌هايي كه پيش از سفر به ذهن‌مان مي‌رسد اين است كه براي رفتن به فرودگاه با اتومبيل شخصي‌مان برويم يا از تاكسي‌هاي اينترنتي استفاده كنيم. اگر كاهش هزينه‌هاي سفر براي شما مهم است و مي‌خواهيد بدانيد هزينه‌هاي پاركينگ فرودگاه به‌صرفه‌تر است يا كرايه تاكسي‌هاي اينترنتي.

 شايد در سال‌هاي گذشته، همراه بردن اتومبيل شخصي به فرودگاه‌ها بسيار منطقي و به‌صرفه به نظر مي‌رسيد؛ اما با تغييراتي كه طي سال‌هاي اخير در هزينه پاركينگ‌ها به وجود آمده، بايد با ترديد بيشتري به اين موضوع نگاه كرد.

يكي از دغدغه‌هايي كه پيش از سفر به ذهن‌مان مي‌رسد اين است كه براي رفتن به فرودگاه با اتومبيل شخصي‌مان برويم يا از تاكسي‌هاي اينترنتي استفاده كنيم. اگر كاهش هزينه‌هاي سفر براي شما مهم است و مي‌خواهيد بدانيد هزينه‌هاي پاركينگ فرودگاه به‌صرفه‌تر است يا كرايه تاكسي‌هاي اينترنتي.

مقايسه هزينه‌ پاركينگ فرودگاه مهرآباد و تاكسي‌هاي اينترنتي

شايد در سال‌هاي گذشته، همراه بردن اتومبيل شخصي به فرودگاه‌ها بسيار منطقي و به‌صرفه به نظر مي‌رسيد؛ اما با تغييراتي كه طي سال‌هاي اخير در هزينه پاركينگ‌ها به وجود آمده، بايد با ترديد بيشتري به اين موضوع نگاه كرد.

تاكسي اينترنتي فرودگاه

بنا بر اطلاع‌رساني فرودگاه مهرآباد، نرخ ورودي به پاركينگ طبقاتي فرودگاه مهرآباد ۱۹۰۰ تومان است. اگر توقف در اين پاركينگ ساعتي باشد (مثلاً يكي از نزديكان مسافر را به فرودگاه برساند و پس از ساعتي بازگردد) و به ۲۴ ساعت نرسد، هر ساعت توقف ۱۱۰۰ تومان هزينه دارد. اما توقف روزانه در اين فرودگاه هر ۲۴ ساعت ۱۹ هزار تومان هزينه روي دست‌تان مي‌گذارد؛ البته اگر مدت توقف‌تان به بيش از ۲ شبانه‌روز نرسد. هزينه هر شب توقف براي ۳ تا ۴ روز ۲۱ هزار تومان تعيين شده است. و در نهايت هر شب توقف براي ۵ روز و بيشتر از ۵ روز در پاركينگ طبقاتي فرودگاه مهرآباد ۲۳ هزار تومان است. اما فرودگاه مهرآباد يك گزينه كم‌هزينه‌تر هم دارد؛ شما مي‌توانيد ماشين‌تان را در پاركينگ روباز فرودگاه بگذاريد و هزينه كمتري بپردازيد. ورودي پاركينگ روباز ۱۴۰۰ تومان تعيين شده است. براي توقف موقت نيز نرخ ساعتي ۱۰۰۰ تومان را در نظر گرفته‌اند. هزينه توقف‌هاي روزانه هم به همين ترتيب كمتر است. بر اساس اعلام فرودگاه مهرآباد، هر شب توقف تا ۲ شبانه‌روز ۱۵۰۰۰ تومان هزينه دارد. بين ۳ تا ۴ روز توقف هم، هر شب ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان هزينه روي دست‌تان خواهد گذاشت. اگر هم سفرتان ۵ روز يا بيشتر طول بكشد، براي هر شب توقف بايد ۱۸ هزار تومان پرداخت كنيد.

قبل از عزيمت به فرودگاه بايد بليط هواپيما را براي مسافرت تان تهيه كنيد اين خريد را مي توانيد با كمي جستجو در بهترين مراكز فروش پيدا كنيد.

هزينه تاكسي‌هاي اينترنتي تا فرودگاه مهرآباد

بايد ببينيم هزينه رفتن به فرودگاه مهرآباد با تاكسي‌هاي اينترنتي چه قدر تمام مي‌شود. اين كه شما از كدام نقطه شهر به فرودگاه مهرآباد مي‌رويد يا چه ساعتي قصد رفتن داريد، در هزينه تاكسي‌هاي اينترنتي تأثير دارد، اما بنا بر نرخ‌هاي فعلي كمترين هزينه سفر به فرودگاه مهرآباد، حدود ۱۳ هزار تومان و بيشترين مقدار آن كمتر از ۳۰ هزار تومان باشد. و اگر همين حدود قيمت براي بازگشت هم صدق كند در مجموع هزينه رفت و برگشت‌تان بين ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان و حتي كمتر تمام مي‌شود.

با توجه به نرخ‌هايي كه از سوي فرودگاه مهرآباد براي پاركينگ‌ها اعلام شده، هزينه تاكسي‌هاي اينترنتي معادل توقف ۲ تا ۳ روز در پاركينگ خواهد بود. بنابراين اگر سفرتان اين قدر كوتاه است، مي‌توانيد به ماشين شخصي هم فكر كنيد اما با توجه به آرامش كامل براي رسيدن به فرودگاه و نداشتن استرس رانندگي، ريسك پارك كردن ماشين در پاركينگ روباز، و احتمال كمتر بودن هزينه تاكسي‌هاي اينترنتي، استفاده از ماشين شخصي را كمي زير سوال مي‌برد؛ با اين حال اين شما هستيد كه انتخاب مي‌كنيد.

هزينه‌ پاركينگ فرودگاه امام خميني
در صورتي كه به قصد عزيمت به خارج از كشور داريد و بايد به فرودگاه بين‌المللي امام خميني برويد نرخ‌ها تفاوت دارد؛ هم نرخ پاركينگ و هم نرخ تاكسي‌هاي اينترنتي. بر اساس اطلاعات به دست آمده پاركينگ طبقاتي فرودگاه امام خميني ۵ هزار تومان بابت ورودي دريافت مي‌كند. هر ساعت توقف در اين پاركينگ هم ۲ هزار تومان هزينه دارد. اما اگر توقف‌تان در اين پاركينگ به يك روز كامل برسد، بايد ۵۳ هزار تومان براي هر شبانه‌روز پرداخت كنيد.

پاركينگ امام خميني

پاركينگ محوطه باز فرودگاه امام خميني هم ارزان‌تر است؛ ورودي اين پاركينگ ۳ هزار تومان است. نرخ هر ساعت توقف در اين پاركينگ هم ۱۵۰۰ تومان تعيين شده است. هر شبانه‌روز توقف در اين پاركينگ هم ۲۰ هزار تومان هزينه دارد.

از سوي ديگر، تاكسي‌هاي اينترنتي بين ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان براي رساندن شما به فرودگاه (يا بازگرداندن‌تان) دريافت خواهند كرد. بنابراين اگر بخواهيد با ماشين شخصي به فرودگاه برويد و آن را در پاركينگ طبقاتي فرودگاه بگذاريد، هزينه رفت و برگشت‌تان با تاكسي‌هاي اينترنتي به ۳ روز توقف در اين پاركينگ هم نمي‌رسد، البته كمي بعيد است كه مدت يك سفر خارجي ۳ روز باشد. حال اگر خطر گذاشتن ماشين در پاركينگ روباز را بپذيريد، با هزينه رفت و برگشت‌تان (در صورت اينكه دورترين نقطه شهر نسبت به فرودگاه قرار داريد و در ساعت شلوغي به فرودگاه مي‌رويد و برمي‌گرديد) مي‌توانيد ماشين‌تان را تقريباً يك هفته در فرودگاه بگذاريد. خريد بليط هواپيما و قطار به صورت اينترنتي به كاربران كمك مي‌كند تا در وقت و هزينه‌هاي خود صرفه‌جويي كنند.

 

نتيجه‌گيري: اتومبيل شخصي يا تاكسي؟
بر اساس آنچه تا به حال گفته شد، به نظر مي‌رسد استفاده از تاكسي‌هاي اينترنتي منطقي‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ زيرا حداكثر هزينه تاكسي‌هاي اينترنتي (دورترين فاصله و شلوغ‌ترين ساعت روز) را در نظر گرفته‌ايم. از سوي ديگر كمترين هزينه پاركينگ مربوط به پاركينگ‌هاي روباز است؛ گذاشتن ماشين در پاركينگ روباز حتي اگر آسيبي به ماشين‌تان نرساند، مي‌تواند نگراني‌هاي سفرتان را بيشتر كند.

اما با اين حال، اولويت‌هاي شما در انتخاب‌تان اهميت دارد. به عنوان مثال اگرچه بسياري از ما ترجيح مي‌دهيم در ساعت‌هاي نزديك به سفر فعاليت جدي چنداني نداشته باشيم و خودمان تا فرودگاه رانندگي نكنيم اما برخي ديگر دل‌شان مي‌خواهد همه كارها تحت كنترل‌شان باشد و خودشان همه كارها را انجام دهند. اين دسته از افراد ترجيح مي‌دهند خود مسير تا فرودگاه را رانندگي كنند و هزينه بالاي پاركينگ را هم به راحتي مي‌پردازند. پس اولويت‌هاي‌تان را ليست كنيد تا انتخاب درستي داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.